Nei Pori
    Thassos - pláž Paradise beach

Olympská riviéra a Thassos

09/2011 : Peťo

08.09. už sedíme v aute a konečne vyrážame z domu.

Presun do Grécka

Najprv bolo treba vyriešiť problém s deťmi. Majú  5 rokov a musel som vymyslieť  ako im spríjemním šestnásťhodinovú cestu v aute. Nakoniec sa riešenie našlo a v praxi som si ho aj otestoval a môžem potvrdiť,  že to vyšlo. Vrelo odporúčam cestu rozdeliť na dve časti, a to v Maďarsku deti unaviť v aquaparku, ktorý sa nachádza len zopár kilometrov od srbských hraníc a potom sa nerušene počas noci  presunúť na grécke pláže. Cestou späť to isté, ale začať v aquaparku v Thesalonikách. Podrobnejšie info nájdete v časti Grécko autom, kde nájdete aj podrobnejší popis cesty.  Ja odporúčam trasu cez Maďarsko, Srbsko a Macedónsko. Väčšina úseku je po diaľnici a tak cesta ubieha pomerne rýchlo. Ja som to zvládol za 15 hodín jazdy + prestávka v aquaparku, no niektorí zákazníci tvrdia, že to prešli za 13 hod.

Príchod do Grécka

9.9.2011, deti spokojne vyspinkané, raňajkujeme pri diaľničnom odpočívadle za Thessalonikami a sme v Grécku, hurááá!!!

Ešte zopár kilometrov a sme na Olympskej riviére. Z diaľnice sme zbehli už v Paralii. Tú sme si len obzreli, aby sme ju vedeli porovnať s ostatnými letoviskami a uháňame ďalej. Našim cieľom sa stalo Nei Pori. Trošku komplikovane sme ho hľadali, lebo GPS toto mestečko nepoznalo, ale nakoniec nám pomohla mapa. Navigačný ho pozná pod gréckym názvom Neoi Poroi.

Ubytovali sme sa cez cestovnú kanceláriu Turancar v apartmánovom dome Jannis. Tu si vychutnávame nádhernú dovolenku. Čaká na Vás piesková pláž s pozvoľným vstupom do mora. Bez obáv sme nechali deti blázniť sa na brehu, rovnako tak je tu množstvo malých mušličiek a tak deti majú zopár dní množstvo zábavky. Za drink v hodnote cca 2,50 – 5,- Eur sme mali 2 lehátka a slnečník po celý deň zdarma.

Výlety a večerný život

Ak Vás omrzí pobyt na pláži, k dispozícii máte aj množstvo fakultatívnych výletov. Olympská riviéra, pod ktorú patria strediská ako Paralia a Nei Pori a mnoho ďalších ponúka veľké množstvo atrakcií a výletov. Medzi najnavštevovanejšie určite patrí Meteora – kláštory vystavené na vrcholoch hôr, Olymp s kúpaním v jaskyni, či nádhernými výhľadmi na pobrežie alebo výlety loďou na neďaleký ostrov Skiathos  alebo len tak pirátska plavba plná zábavy a skákania do mora priamo z lode.

Grécke stredisko Nei Pori ponúka množstvo zážitkov aj na večer. Kolegovia z vedľajšej izby žúrujú kdesi na diskotéke každý večer, my s deťmi zasa skúšame postupne každý deň inú atrakciu. Raz je to jazda na prenajatých štvorkolkách, či skútroch ( 7,- EUR/hodina, 15,- Eur / 3 hodiny ), ďalší večer zasa na kolotočoch, či na štvorkolesových rodinných bicykloch ( 5,- Eur / hodina ), nafukovacie hrady a množstvo ďalších atrakcií. Jednoducho nebudete sa tu s deťmi nudiť.

Pobyt na Olympskej riviére si môžete spríjemniť aj výstupom na legendami opradenú horu Olymp. Má tri vrcholy Mitikas najvyšší , Skolio a Skala. Tento výstup sa dá zvládnuť aj za jeden deň, ale ja osobne ho odporúčam rozdeliť na dva dni alebo tri dni a od chaty refuge  A vystúpiť na viacero veľmi pekných vrcholkov na hrebeni Olympu s výhľadom na more.

Presun na ostrov Thassos

Po deviatich dňoch balíme a presúvame sa na ostrov Thassos. Navštívil som už ostrov Kos a Rodos, ale na severe Grécka ešte žiadny ostrov a tak som sa nechal nalákať práve na Thassos. Z Nei Pori sa presúvame po diaľnici až za mestečko Kavala. Za ním schádzame z diaľnice a 29 km ideme po miestnych cestách až do prístavu Keramoti. Odtiaľ je najkratšia plavba na ostrov Thassos. Trajekt ešte pláva aj z mestečka Kavala  alebo Nea Peramos. No nie tak často ako z Keramoti a tak odporúčam radšej tento prístav. Cena pre 2 deti, 2 dospelý a jedno auto bola 29,- Eur, pričom rozhoduje aj typ, respektíve dĺžka auta. Plavba trvala približne pol hodinku a tak čo nevidieť už brázdime cesty ostrova Thassos.

ostrov Thassos

Je nádherný zelený ostrov, ale pobyt na ňom odporúčam s vlastným autom alebo s dostatočnou hotovosťou na prenájom skútra, či auta. Aby ste si Thassos mohli užiť, je dobré vyskúšať viacero pláží. Ostrov nám ponúka nádherné kamienkové, ale aj pieskové pláže. My si najprv užívame miestnu pláž v Pefkari, kde sme ubytovaní, no hneď na druhý deň vyrážame na pláž Paradise beach, vzdialenú 25 km. Je nádherná, biely piesok, málo ľudí, ale hlavne obrovské vlny. Skvelý zážitok nie len pre nás, ale aj pre naše deti. Ďalší deň sme si vyskúšali pláž St. Antonio beach, čo je cca 700 m za strediskom Potos. Je rovnako skvelá a vhodná pre deti, nakoľko má pozvoľný vstup do mora, ale kamienky a tak odporúčame obuv do vody. Potom nám do plánov vpadol studený front, prudko sa ochladilo z 30 stupňov  len na 15 stupňov a tak ďalšie 2 dni hľadáme iné alternatívy oddychu.

Cestujeme okolo ostrova a spoznávame jeho nádhernú prírodu, tajuplné cestičky a kultúru. Prezreli sme si výrobu šperkov, zašli sme do vnútrozemia za výrobou džemu, pozreli si miestne kostolíky a prístavy.

Je 24.09., náš pobyt v Grécku sa žiaľ končí a tak balíme a ráno opúšťame ostrov Thassos. Aj keď bolo dovolenky viac ako dosť a už sa nevieme dočkať návratu domov, veríme, že do tejto časti Grécka sa ešte niekedy vrátime. Dovolenka je tu naozaj fantastická.

Autom alebo autobusom sú ešte dostupné aj ďalšie oblasti Grécka : Chalkidiki, Korfu, Evia, Parga a iné.

Súvisiace články : Grécko autom

Odporúčané stránky :

Dovolenkové destinácie Grécko

Dovolenka Grécko

Last minute Grecko

Last minute na e-mail

Thassos - fotogaléria na facebooku

Grécko pevnina - fotogaléria na facebooku