Zlatý Buddha
    Bangkok počas plavby
    Ako na prístavnom moste v BA
    Bangkok Palace
    Krokodília show
    náš rezort
    Najväčší vodopád na ostrove
    Thajská masáž priamo na pláži
    Na farme
    večera
    Západ slnka

Thajsko s cestovkou

03/2005 : Peťo

Jednu z mojich ďalších ciest do vzdialenejších krajín som si naplánoval trošku inak než tie predchádzajúce. V Číne, či v Argentíne som sa pokúšal hlavne o výstup na vysoké hory a cestoval som na vlastnú päsť s viac člennou skupinou priateľov. Teraz som sa rozhodol využiť služby cestovnej kancelárie. Viem, mnohí cestovatelia budete namietať, lebo Thajsko je lacné a krásne na vlastnú päsť, ale ja som šiel na svadobnú cestu a nechcel som sa o nič starať. Chcel som si vychutnať že ma na letisku niekto čaká, že nemusím tŕpnuť, či hotel bude objednaný, či ma neošmekol taxikár a podobne. Dovolenku som si objednával 8 mesiacov vopred, aby som sa dostal presne tam, kde sme si to s priateľkou vysnívali. Obrovská cunami, ktorá zaplavila Thajské pobrežie nám nakoniec zmenila plány a tak 3 mesiace pred našim odchodom meníme cieľ našej cesty z pôvodného romantického ostrova Phi Phi na ostrov Ko Chang.

Bangkok

A tak prišiel deň D. V sobotu sobáš, v nedeľu posedenie s rodinou a priateľmi, v pondelok s kolegami a v utorok už netrpezlivo podupkávame na letisku v Prahe. Presne podľa plánu. Takmer osemnásť hodinový let plus 6 hodinové meškanie v Kyjeve nebudem radšej opisovať, hlavne, že sme konečne v Bangkoku. Na letisku nás čaká delegát z CK ESO travel, ktorý nám už počas cesty popisuje Bangkok. Dozvedáme sa napríklad o tom, ako nakupovať, aké sú reálne ceny taxíku, kde sa dobre najesť a podobne. Po krátkej ceste sme konečne v hoteli Bangkok Palace. Čakajú nás 2 dni v metropole Thajska.  Po krátkom spánku vyrážame do ulíc. Všade množstvo ľudí, trúbenie áut, motoriek a množstvo obchodíkov, či masážnych salónov. Presne ako vo filmoch. Na druhý deň vyrážame na okruh Bangkokom. Najprv zastávka v čínskej štvrti Wat Traimit, kde sa nachádza zlatá socha Buddhu (5,5 tony rýdzeho zlata ) údajne úplnou náhodou vylovená z morského dna, neskôr chrámový komplex Wat Po, kde zasa obdivujeme sochu ležiaceho Buddhu, ďalej Kráľovská záhrada a Grand Palace s chrámom Wat Phra Kaew, kde sme obdivovali Smaragdového Buddhu. A po dobrom obede nás čaká plavba po kanáloch rieky Chao Phraya v Bangkoku. Bolo zaujímavé pozrieť si aj tú chudobnejšiu časť tohto mesta. Na jednej strane obrovské mrakodrapy a supermoderná výstavba a na druhej  rozpadávajúce sa chatrče. Neskutočný kontrast. Výlet sme zakončili vo výrobni šperkov, kde som musel manželke vysvetliť, že už je po svadbe, tak nech nič nečaká. Vpadla do smutnej životnej reality a odchádzame bez darčeku. :))

Cesta do Pataye

Ďalší deň ráno sa konečne presúvame na vysnívané pláže. Ešte krátka zastávka na Krokodílej farme, ktorá trošku sklamala. Je tu síce údajne 60.000 krokodílov, ktoré sme za poplatok mohli kŕmiť surovým mäsom, ale ZOO máme aj v Bojniciach, a fotka s nadopovaným tigrom to určite nezachránila. Večer konečne prichádzame do známeho dovolenkového strediska Pattaya. Hotel nič moc, ale sme tu len jednu noc, tak to nejako zvládneme. Ak by sme plánovali dlhší pobyt v Patayi, volili by sme minimálne 4 hviezdičky. Tri nám prišlo málo. Ak vyhľadávate rušný nočný život, nákupy, bary, diskotéky, tak v Pattayi to určite nájdete. A tak aj my míňame vyzbierané svadobné dary na nepotrebné, ale lacné hlúposti. Samozrejme aj ďalší kufor, aby sme to mali kam zabaliť. Ráno nás už čaká auto a vezieme sa do prístavu Ao Thammachat Pier. Tu nás čaká hrdzavý trajekt a cestou tŕpnem, či nebude treba plávať.

Konečne Ko Chang

Vydržalo to, nenamočili sme sa a tak po necelej hodinke plavby sme konečne na ostrove Ko Chang. Ocenil by som perfektnú organizáciu CK ESO travel, nakoľko som v tom čase nevedel po anglicky ani ceknúť, ale vôbec som to nepotreboval. Všade o mne vedeli všetci zainteresovaní a všetko klapalo ako švajčiarske hodinky. Presne takto som si to predstavoval. Bez starostí. Ostrov Ko Chang je nádherný ostrov plný tropických rastlín, malebné dedinky na pobreží lákajú k bezstarostnému vysedávaniu pri drinku, či kávičke. Pláže ma trošku sklamali, myslím si, že oblasti okolo ostrova Phuket, či Phi Phi sú o niečo krajšie, ale tento rok to naozaj nešlo. Dohodli sme sa, že sa tam vrátime na desiate výročie svadby - ak ešte budeme spolu :))

(keď píšem tento článok, zostáva mi už len tri a pol roka, takže musím začať šetriť).

Ak na tento ostrov zablúdite, nevynechajte fakultatívny výlet do Kambodže, návštevu miestnej atrakcie - vodopádu (takých máme v Tatrách plno, ale tu je to malý zázrak), či možnosť previesť sa po plantáži na slonoch, alebo len tak okolo ostrova na motorkách, či aute. POZOR, jazdí sa vľavo.

Najbližších desať dní si vychutnávame pohodu, ktorú tento tropický ostrov ponúka. Keďže išlo o svadobnú cestu, podrobnosti si nechám pre seba.